Amit a B vitaminról tudni kell

A B-vitamin nagyon hasznos

A B-vitamin nagyon hasznos

A B-vitamin nagyon fontos az egészséges fejlődés fenntartásához, így nem is csoda, ha egyre többen kezdenek el róla beszélni. Minden egyes B-vitaminnak megvan a saját maga funkciója, amelyeket egymástól függetlenül fejtenek ki. Sokan nem is tudják, hogy a lelkiállapotunkért is a B-vitamin a felelős. Ha a szervezet nem jut elegendő vitaminhoz, akkor könnyedén étvágytalanná válhatunk. A legfontosabb élelmiszertípus, ami gazdag B1 vitaminban, az a teljes kiőrlésű gabonafélék. Nemcsak az íze jobb, mint a fehér lisztből készült kenyérnek, hanem még az emésztőrendszert is támogatja.

 

B2 leginkább a tejtermékekben és a sajtokban található, így ezt sem szabad kihagyni az étrendből. Talán sokan nem is gondolnák, de B3 vitamin leginkább az olajos magvakban található. Nem szabad azonban túlzásba sem vinni ezek fogyasztását, hiszen allergiás tüneteket válthatnak ki. A tojás azért ad annyi energiát, mert B5 vitaminban igen gazdag. Gyermekeknél különösen fontos, hiszen megelőzi a kimerültség érzetét. A banán rengeteg B6-t tartalmaz, hetente akár több alkalommal is fogyasztható, hiszen a vérképzésben tölt be fontos szerepet.

 

Ugyancsak ebbe a kategóriába sorolhatóak a szárnyas húsok is, elsősorban a csirke és a pulyka fehér húsa. Ezzel szemben, a máj már egy komplex ételnek számít, hiszen benne B1, B6 és B12 is található. Hiányuk komoly problémához tud vezetni. A felsorolásból nem hiányozhat a répa sem. Ebben a zöldségben nagyon értékes B13 vitamin található, ami a máj működését nagymértékben segíti.

Print Friendly, PDF & Email