Az analóg alközpontok még mindig tökéletesen működnek, viszont a hatékonyságuk manapság már megkérdőjelezhető. A VoIP telefonközpont egyértelműen egy modernebb, jobb és gyorsabb megoldás a kommunikáció és az adatátvitel szempontjából.

A beépítésével megszüntethetjük az elavult alközpontokat, amelyeknek a karbantartási költségei is magasabbak, mint a VoIP telefonközpont esetében. A rendszer kiépítése után, egyszerűen bővíthető, amennyiben szükséges.

Az egyidejű hívások mennyisége gyakorlatilag korlátlan, hogyha VoIP telefonközpont rendszert használunk a cégen belül. Rendkívül sok funkcióval rendelkezik, amelyek előfizetéstől függetlenül használhatóak, mivel ezek a készülékek és a teljes rendszer részét képezik.

Egyetlen VoIP telefonközpont elegendő ahhoz, hogy több telephelyet is összekössön. A bejövő hívások többféle módon irányíthatóak, például időszak, hívó vagy hívott szám szerint. A hangrögzítésre számos alkalommal szükség lehet, ami az ilyen rendszerek esetében nem jelenthet problémát.