20 évvel ezelőtt nehéz lett volna elképzelni, hogy egyszer majd Magyarországon inkább rendelni fognak az emberek az internetről, minthogy utaznának 50-80 km-t egy szaküzletbe. Nagyot fordult a világ, ennek köszönhetően egy mobiltelefon webshop kínálatból néhány kattintással rendelhető, akár az éjjel kellős közepén, akár a világ másik végéről is, miközben nyaralunk.
Az internet megjelenése óta, jelentősen átalakult a kiskereskedelem. Korábban voltak a mindenes üzletek, illetve a specifikus szaküzletek. Ma azonban vannak célirányos webáruházak is, mint például a mobiltelefon webshopok, amik olykor sokkal bővebb termékpalettával állnak a vásárlók rendelkezésére, mint a hagyományos üzletek.
Ennek az egyik oka, hogy míg egy fizikai üzletben jellemzően egy jól behatárolható, szűkebb vonzáskörzetből térnek be a vásárlók, addig interneten keresztül bárki rendelhet egy-egy kereskedőtől. A másik oka pedig az, hogy sokszor a mobiltelefon webshop munkatársai csak a rendelést követően szerzik be az árut a nagykerből. Nem áll tehát a pénze a készletben, azaz van likvid tőke, amit költhetnek akár marketingre is.
yatoo hozzászólásai